Ýnönü-Erdoðan, CHP-AKP ve Dýþ Türkler

Ýsmail Hakký CENGÝZ - 08.08.2008

Oy gizli, haber kutsal, yorum h�rd�r.

           

 

AKP iktidar�n�; Demokrat Parti veya Anavatan Partisi iktidarlar�na benzetiyorlar. H�lbuki �zellikle d�� politikada AKP, en fazla �n�n� d�neminin CHP’sine benziyor.

�n�n� CHP’sinin d�� politikadaki en belirgin �zelli�i, T�rkiye d���ndaki T�rkleri yok saymas�yd�.

T�rklerin yo�un olarak ya�ad��� eski T�rk topraklar�na hi� ilgi g�sterilmemesi, tarih� hak ve hukukumuzun korunmamas� bu siyasetin esas�yd�. ��nk� �n�n�’ye g�re d�� T�rklerle ilgilenirsek, onlar�n i�inde ya�ad��� devletleri k�zd�r�rd�k.

�n�n� CHP’si d�neminde, d�� T�rklerle k�lt�rel ve insan� ili�kiler kurulmas�ndan bile ka��n�lm��t�r. �n�n� bu konuda o kadar kat� ve �ekingendi ki; son ba�bakanl��� d�neminde, 1963’te K�br�s’ta T�rkler katledilirken hareketsiz kalm��, 1964’te T�rkistan’�n Ta�kent �ehrinde meydana gelen deprem sonucunda, Ta�kent’e d�nyan�n her yerinden yard�m gitti�i halde T�rkiye’den gitmemi�tir. A�a��daki �iir bu olay �zerine yaz�lm��t�r.

*                 *                 *

Bug�n, s�n�rlar�m�z�n hemen �tesinde ve istisnas�z b�t�n kom�ular�m�zda T�rk topluluklar� ve onlar�n ba�ta toprak ve tapu olmak �zere meseleleri var. Bu meselelerin hepsi de asl�nda T�rkiye Cumhuriyeti’nin hayat� meseleleri… Oralardaki sorunlar�n, b�lgedeki T�rklerin aleyhine bir seyir izlemesi demek, T�rkiye’nin ��karlar�n�n zedelenmesi demektir. �lkenin ku�at�lmas�, toprak b�t�nl���n�n tehdit edilmesi demektir.

Do�u’da Ermeni i�gali alt�ndaki Azeri topra�� Karaba�, g�neyimizdeki Kerk�k ve K�br�s, bat� Trakya ve Balkan T�rkleri, kuzeyde K�r�m ve Kafkas T�rkleri konusunda h�k�met neler yap�yor?

Gizli kapakl� g�r��meler!

Bu g�r��meler �lke menfaatlerini koruyor olsa kat�lanlar g���slerini gere gere konu�ulanlar� a��klard�. A��klanmad��� i�in kayg�l� ve ku�kuluyuz.

Kayg�lar�m�z� art�ran bir husus da, iktidar yanl�s� medyan�n yukar�da s�ralad���m�z meselelere bak�� a��s�d�r. Bu bak�� a��s�, maalesef, ne T�rkiye’nin g�venli�ini, ne de ilgili �lkelerdeki T�rkleri d���nen bir bak�� a��s�d�r.

Yanda� medyan�n a��rl�kl� b�l�m�, bu meselelere T�rkiye’nin kar��s�ndaki grup ve devletlerin bak�� a��s�yla yakla��yor.

S�z konusu medyan�n K�br�s, Ege, Patrik ve Ek�menlik, Ruhban Okulu meselelerine aynen Yunanistan gibi bakt��� herkesin mal�mu…

Yine bu medyan�n a��rl�kl� k�sm�, Karada� ve s�zde soyk�r�m meselelerine aynen Ermeni g�zl���yle bak�yor.

Son g�nlerde t�rmanan bir mesele var; Kerk�k meselesi. AKP yanl�s� medya bu soruna nas�l bak�yor?

Bug�n gazetesinde, 04 A��ustos 2008 tarihli, Mehmet Metiner imzal� bir yaz� vard�. Metindeki g�r��ler, Irak merkez� y�netiminin Kerk�k’le ilgili ��z�mlerini bile be�enmeyen, tamam�yla Barzani’nin g�r�� ve uygulamalar�yla paralel, onu destekler bir mahiyetteydi.

Yazar�n g�r��lerine sayg� g�sterebiliriz. �stedi�ini yazacak, diyebiliriz.

Endi�emiz, bu g�r��lerin h�k�met taraf�ndan da benimseniyor olma ihtimali.

E�er h�k�met de yazar�n g�r���ndeyse; AKP, d�� T�rkler konusunda �n�n� CHP’sini bile geride b�rakacak demektir. ��nk� �n�n�, D�� T�rklere sadece ilgisizdi. H�lbuki yazar�n d�men suyundaki bir politika, d�� T�rkler konusunda tarafs�z bile olmay�p, kar��m�zdaki g��leri desteklemektedir.

Bu politika, d�� T�rkleri evlerinden, yurtlar�ndan ve tapular�ndan eder. T�rkiye Cumhuriyeti’nin ise g�venli�ini ve toprak b�t�nl���n� tehlikeye sokar.

*                 *                 *

 

G�venlik Bahane Saltanat �ahane

 

Emeklili�inde kullanmak �zere Genelkurmay Ba�kan�na 800 bin dolarl�k araba al�nm��.

�nsan�n vicdan� s�zl�yor.

Masum vatanda�lar�n� ve gen�lerini koruyamayan devlet, zirvesindekileri gayet g�zel koruyor.

Ya��m 50. 20’li ya�lardaki gen�lerin ve daha k���k ya�taki �ocuklar�n �ld���n� bildiren her haberle ya��mdan utan�yorum.

“Devlet B�y�kleri”nde duygu yok mu?

*                 *                 *

 

�statlardan

 

Emin olun ki, T�rkiye d���ndaki T�rk illerinde �� T�rk bir araya gelmi�se, T�rkiye’yi konu�uyorlard�r.

                                                        Necmettin Hac�emino�lu

*                 *                 *

Anayurdun Sesi

 

Baykal’�m�n renginde Marmara mavisi yok…

Orkun’un, Selenge’nin ak��� F�rat de�il.

 

Umay yasl�, g�lm�yor g�zleri Ayz�t’lar�n…

Altay ormanlar�n�n ye�ili murat de�il.

 

Okunmuyor soyumun erdemi an�tlarda;

Al�n �izgilerimiz art�k “H�sn-� hat” de�il.

 

K�rler, sa��rlar bilmem ne zaman ��renecek,

Edirne, Gaziantep, �zmir, Kars serhat de�il.

 

Yedi kez yabanc�ya el uzat�rken, neden

Benim y�z y�ll�k tasam soyda��ma dert de�il?

 

Ta�kent’in feryad�na ses gelmez Ankara’dan…

Rus tanklar�n�n z�rh�, bu dert kadar sert de�il.

 

                   Niyazi Y�ld�r�m Gen�osmano�lu

 

�nceki Yaz�lar

Tarih: 08.08.2008 Okunma: 566

YORUMLAR

Yorumunuzu ekleyin.

�sim: *

E-posta Adresiniz: *

* (E-posta adresiniz payla��lmayacakt�r.)

Yorum: *

G�venlik Sorusu:
T�rkiye'nin ba�kenti neresidir?

emine1969

25.06.2008 - 09:20

Arada bir olumlu bir �eyler duymaya o kadar ihtiyac�m�z var ki, kesinlikle size kat�l�yorum a�a��l�k duygusunu a�maya ba�lam�� bir milletiz art�k.Biz kendimize has bir milletiz di�er milletler gibi ve bu bizi daha de�ersiz yada di�erlerini daha de�erli k�lmazd�.Ekonomik s�k�nt�lar ya�and�, belki yine ya�anacak ama ben �lkemi milletimi �ok seviyorum ve ezilmi�lik hissetmiyorum hi� bir ulusa kar��. yaz�n�z g�zel ve bak�� a��n�z olumlu... elinize sa�l�k

�zg�r deniz

25.06.2008 - 12:54

bu �lkede kafalara de�il kafalar�n i�ine bak�ls�n ve bilim �zg�r b�rak�ls�n bu �lke d�nyada ilk ona aras�na girmezse namerdim.ama �nce bilimi dinazorlar�n ve yok olas�ca y�k�n elinden kurtarmak ve insanlara �zg�r ara�t�rma imkan� sunmak mutlak olarak gerekiyor.selam sayg� muhabbet.�iirler her zaman g�zel ve bug�n peyami safa s�z�de �ok g�zel

Song�l �z���k

25.06.2008 - 13:57

Her zaman oldugu gibi size kat�lmamak imkans�z.T�rk milletinde eskiden beri asl�nda a�ag�lanma duygusu yoktu sa�olsunlar bizi hep ezik duruma d���r�nler iktidarda kalanlar ge�elim bunlar� �n�allah bu �lkemde nice bilim adamlar� nice mucitler yeti�ir tabi �nlerini kesmek isteyenler olmad��� s�rece .Daha bilin�li gen�lik daha teknolojik anlamda at�l�mlar ileri g�t�recektir.AB birli�ine girmek istemem getirisi olur ama inan�yorum ki g�t�r�s� daha fazla olacakt�r.Ellerinize y�re�inize sa�l�k diyorum sizi okuduk�a ger�ekleri daha iyi g�rebiliyorum payla��m i�in te�ek�rler.

emine1969

25.06.2008 - 09:20

Arada bir olumlu bir �eyler duymaya o kadar ihtiyac�m�z var ki, kesinlikle size kat�l�yorum a�a��l�k duygusunu a�maya ba�lam�� bir milletiz art�k.Biz kendimize has bir milletiz di�er milletler gibi ve bu bizi daha de�ersiz yada di�erlerini daha de�erli k�lmazd�.Ekonomik s�k�nt�lar ya�and�, belki yine ya�anacak ama ben �lkemi milletimi �ok seviyorum ve ezilmi�lik hissetmiyorum hi� bir ulusa kar��. yaz�n�z g�zel ve bak�� a��n�z olumlu... elinize sa�l�k

�zg�r deniz

25.06.2008 - 12:54

bu �lkede kafalara de�il kafalar�n i�ine bak�ls�n ve bilim �zg�r b�rak�ls�n bu �lke d�nyada ilk ona aras�na girmezse namerdim.ama �nce bilimi dinazorlar�n ve yok olas�ca y�k�n elinden kurtarmak ve insanlara �zg�r ara�t�rma imkan� sunmak mutlak olarak gerekiyor.selam sayg� muhabbet.�iirler her zaman g�zel ve bug�n peyami safa s�z�de �ok g�zel

Song�l �z���k

25.06.2008 - 13:57

Her zaman oldugu gibi size kat�lmamak imkans�z.T�rk milletinde eskiden beri asl�nda a�ag�lanma duygusu yoktu sa�olsunlar bizi hep ezik duruma d���r�nler iktidarda kalanlar ge�elim bunlar� �n�allah bu �lkemde nice bilim adamlar� nice mucitler yeti�ir tabi �nlerini kesmek isteyenler olmad��� s�rece .Daha bilin�li gen�lik daha teknolojik anlamda at�l�mlar ileri g�t�recektir.AB birli�ine girmek istemem getirisi olur ama inan�yorum ki g�t�r�s� daha fazla olacakt�r.Ellerinize y�re�inize sa�l�k diyorum sizi okuduk�a ger�ekleri daha iyi g�rebiliyorum payla��m i�in te�ek�rler.